Projecte Lead – In
Adults
Què és el projecte Lead-In?
El projecte Lead-In consisteix en donar qualitat d’aprenentatge als adults, estudiar com es pot millorar a través de les diferents metodologies i proposar estrategies.
La meta i els objectius del projecte d’entradeta es basen en 2 prioritats definides per Grundtvig projectes multilaterals:
- 4.2.4 assegurament de la qualitat de l’aprenentatge per a adults com ara el desenvolupament professional del personal
- 4.2.2 el paper de l’educació d’adults en l’enfortiment de la inclusió social i la igualtat de gènere, especialment desenvolupant mètodes per a fomentar la participació dels homes en zones on ells són representades.
Duració: novembre 2011 – octubre 2013
A qui va dirigit el projecte?
Els grups destinataris a qui s’ha dirigit durant i després del projecte l’entrada són:
Grups de beneficiaris directes:
- Líders formals i informals de formació no reglada d’adults: administradors, organitzadors del curs, coordinadors de formació, gestors de projectes i coordinadors, màrqueting gerents, líders d’ONG, oferint oportunitats d’aprenentatge.
- Institucions d’educació d’adults de i les ONG que ofereix oportunitats d’aprenentatge per a adults.
- Els interessats, entrenadors dels líders de l’educació d’adults; formadors de professorat d’adults; professionals en la gestió de l’educació
Grups objectiu indirectes: tots els nens i adults, homes com a participants en l’aprenentatge per a adults.
Objectius
- Millorar la gestió de l’educació d’adults per millorar les habilitats i competències dels líders d’educació d’adults (amb especial atenció en l’augment de participació, implicació dels homes, inclusió).
- Desenvolupar, provar i difondre un enfocaments innovadors i no formal de desenvolupament personal: un programa de tutoria per als líders d’educació d’adults (tutoria basat en l’enfocament barrejat aprenentatge, basat en les reunions i comunicació virtual via xarxes socials).
- Compartir els plantejaments i estratègies per incrementar la participació i d’aprendre de les bones pràctiques en els països socis.
- Formular i proposar estratègies per fomentar la participació dels homes en l’aprenentatge per a adults.
Resultats
- Informe de recerca per a països socis que cobreix aspectes com les competències dels educadors d’adults, aspectes nacionals i regionals de la participació i l’equilibri de gènere, etc.
- Sessió de formació europea per a tutors.
- Sessions de tutoria per a educadors d’adults en 5 països de la UE.
- Xarxa europea de tutors per a educadors d’adults.
- Material metodològic
- “Mentoring Programme for Adult Education Leaders: Skills, Strategies, Experiences” en llengües EN, LV, LT, ÉS, ES, BG en format imprès i e-book, que inclou propostes de millors pràctiques i estratègies perquè hi hagi més participació, fomentar la participació dels homes, inclusió.
- Grups d’educadors formats en 5 països de l’EU.
Socis
- Vidzeme University College Lifelong Learning Centre – Letònia
- Baltic Bright, Ltd. – Letònia
- EURO-training – Bulgaria
- European Innovation Center – Lituania
- Swedish Living Center – Suècia
- Baltic Network for Adult Learning – Suècia
Més informació
Per conèixer i obtenir més informació sobre el projecte Lead-In, pots contactar-nos a través del nostre formulari web o escrivint-nos a la direcció: baobab@associacio-baobab.org